Pedagógusok

Fülöp - Gyetvai Éva

Fülöp - Gyetvai Éva - alapító /fenntartó

Fülöp-Gyetvai Éva vagyok, az óvoda fenntartója. Kèt lányom van, a nagyobbik a bagoly csoportba jár. Az Ő születéséig televízióknàl, szerkesztőként, riporterkènt, műsorvezetőként dolgoztam, es több évet töltöttem filmgyártás területén, mint produkciós munkatárs. Az utolsó állomás -7 év -a Melon Fx stúdiójában telt. Lányom születése utan rengeteg időt töltöttem azzal, hogy mindent megtudjak a korai fejlesztésről 0-6 eves korig, hogy Anyaként mindent megtanuljak ès a legtökéletesebben és legtartalmasabban tudjam akkor mèg egy gyermekes Anyukaként kislányomnak életkorának megfelelően megadni ami fejlődéséhez szükséges, apukájával es a családunkkal. Aki ismer tudja, hogy maximalistaként ez egy új cél lett az életemben, mely rengeteg hozzáolvasàssal járt, es kutatással, hogy megtaláljam azokat a helyeket, ahova Rozival eljárhatunk pl tornázni, játszani, angolt tanulni. Az együtt töltött idő, és, hogy nem járt bölcsibe rengeteg közös programot adott nekünk. Az óvoda választása nagyon nehéz feladatnak bizonyult, ez volt az első komoly nehézség. Azt tudtam, hogy szeretném ha maganóvodába járna, mert szerettem volna, ha sok figyelmet kaphatna, és azt a színvonalat minden tekintetben amit én férjemmel együtt addig megadtam neki. A II. kerület összes magánóvodájában jártam es ez sem könnyítette meg a választásomat. Minden együtt nem passzolt sehol. Vagy az óvodavezető volt csak kedves vagy az óvónő tűnt nagyon jónak de pici szobákban voltak a gyerekek, vagy a kert nem volt megfelelő de leginkabb egy igazi strukturált, korai fejlesztésre alapuló, de játszva tanuló, valamilyen szemlélethez tartozó, de angolos, normális jól kidolgozott pedagógiai tervvel bíró óvodát kerestem ahol úgy érezhettem volna, hogy amit én az első 3,5 évben megadtam azt méltón folytatná az általam kiválasztott óvoda. Aztán végül egy fèl megoldás győzött, ahova a lányom könnyen beszokott. De mi már ezidő tájt vagy 1.5 éve jártunk a belvárosba egy Montessori kuckóba, ami kicsi volt de tele volt szeretettel, finomsággal, jó ízléssel, angol órákkal, kèzműveskedèssel, zenével, Montessori foglalkozàssal, ahol megismertem Élő Ildikót - a Katica Kuckó angol tanàrját- és tulajdonképpen mindenben azt kerestem amit ott kaptunk. De sehol nem volt. Ès, hogy a mese most már hamar vègetérjen az élet, a sors, a körülmények úgy hoztak hogy hosszú keresés után megtaláltuk azt a hàzat, amit az összes szakhatóság elfogadott, több hónapos engedélyeztetési procedúra után ez év augusztusában megkaptuk a működési engedèlyünket mint óvoda ès a teljesség igényével az általam borzasztóan magasra tett mércével, színvonalon megnyitottuk az óvodánkat. Mely remélem nagyon sokaknak nagyon hosszú ideig fog megoldást találni az óvodai elhelyezésre, akik hozzam hasonló Édesanyaként rengeteg szempont szerint keresik apró kincseiknek azt az ovit, ahol feltétel nélkül ott tudják hagyni kicsi gyereküket es mosolyogva tudnak kilépni a kapun szorongás helyett mikor itthagyták reggel gyermeküket. Mert zàrógondolatként nemcsak a gyermeknek kell jól éreznie magát, hanem a szüleinek is, az óvoda kiválasztásánál.

Élő Ildikó

Élő Ildikó - angol nyelvtanár

A London Teacher Training College után, a St. Clemets University-n diplomáztam angol nyelvtanár szakon. Specializációnak a gyermek angol tanítást és az 'angol nyelv oktatás Montessori módszerrel'-t választottam. Gyermekkorom óta vonzott a pedagógus pálya és boldoggá tesz, hogy a megszerzett tudást átadhatom. A gyermek oktatás hatalmas kihívás és mindennap arra törekszem, hogy a gyermekek minél jobban megismerjék és megszeressék az angol nyelvet.

Tanulmányaim:
NYME-Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Kar
Lilian Bishop School (London) - English Language Exam
International Teacher Training Centre (London) - TESOL Certificate
INTESOL International College (London) - TEYL Certificate
London Teacher Training College & St. Clements University (London) - MA in TESOL
London Teacher Training College (London) - Diploma in the Montessori Method of English Language Teaching
University of Cambridge - Exploring the world of English language teaching

Publikáció:
My first English songs book (Ad Librum Kiadó)

Berényi Emese

Berényi Emese - óvodapedagógus

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító és Óvóképző karán diplomáztam 2015-ben.
Tanulmányom alatt a fenntarthatóságra nevelés specializációt választottam. Fontosnak tartom a környezettudatos magatartást, a természet szeretetet és a környezet védelmét.
Akkor érzem igazán jól magam, amikor gyermekek vesznek körül. A gyermeki őszinteséget lenyűgözőnek tartom. Nagyon fontos számomra, hogy a körülöttem lévő gyermekeknek vidáman teljen a napja, hogy másnap újra szívesen jöjjenek az óvodába.

Darnyi Beatrix

Darnyi Beatrix - óvodapeadgógus

Az ELTE Tanító- és Óvóképző karán diplomáztam 2017 nyarán. Szakdolgozatomat a Montessori-pedagógiából írtam. Az egyetemre kerülésem első pillanatától kezdve érdekelt Mária Montessori munkássága és a gyerekekről alkotott szemlélete így nem volt kérdés, hogy végzett óvodapedagógusként majd egy ilyen szemléletű óvodában fogok elhelyezkedni. Az óvodás korban az egyik legfontosabbnak a szabad játékot tartom, hiszen ez az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze és itt a gyermekek kötöttség nélkül, spontán kifejezhetik belső állapotukat. A szabad játék számukra örömet okoz, melyben önmaga kontrollál így ennek támogatása és segítése az egyik legfontosabb feladat. Tanulmányom alatt a "pedagógus a társadalomban" specializációt választottam. Fontosnak tartom a másság elfogadását, hiszen minden gyermek más.

Elhardt Éva

Elhardt Éva - óvónő

Egész életemben óvodában és családi napköziben dolgoztam, mivel nagyon szeretem a gyermekeket és családcentrikus vagyuk.
Erősségeim: éneklés és mondókázás, kézműveskedés, néptánc, a szülőkkel való bizalmas kapcsolattartás. Köszönöm, hogy bizalommal fordulnak felém a szülők a kicsinyük nevelésében.

Halászné Králik Judit

Halászné Králik Judit - óvodapedagógus

Budapesten egy közgazdasági szakközépiskolában érettségiztem számítástechnikai programozóként. De ekkor már tudtam, hogy nem ebben a szakmában szeretnék dolgozni.
Ezért képesítés nélküli óvónőként helyezkedtem el.
1999-ben diplomáztam a Budapesti Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógusi szakán.
Néhány év múlva férjemmel és 3 lányommal vidékre költöztünk, de akkor ott óvónőként nem lehetett elhelyezkedni, mert telítve voltak pedagógusokkal az óvodák. Ezért marketinges lettem.
Mikor volt már rá lehetőség visszamentem óvónőnek.
2 évet Angliában is dolgoztam óvodáskorú gyerekekkel.
2017 augusztusában költöztünk Budakeszire. Októberben jöttem a Katica-Kuckó magánóvodába dolgozni.
Hiszem, hogy a szabad játék az óvodáskorú gyermek legfontosabb személyiségfejlesztő eszköze. Fejleszti a gondolkodást, segít az alkalmazkodásban, oldja a szorongásokat és a félelmeket. Megtanítja a gyermekeknek a konfliktusok kezelését, levezeti indulataikat. Azt gondolom, hogy az óvodapedagógus egyik legfontosabb feladatai az ehhez szükséges feltételek a megteremtése.
Fontosnak tartom a differenciálást és az egyéni fejlesztést, valamint a tehetségek minél előbbi felfedezését és gondozását. Azt gondolom ehhez nagyon jó feltételeket teremtenek óvodánkban a kis létszámú csoportok.

Horváth Lili

Horváth Lili - színművésznő, drámapedagógus

Horváth Lili vagyok. Jászai Mari díjas színésznő, 3 gyerek édesanyja, a legkisebb Dorka is a Katica Kuckó kiscsoportját erősíti:)
A színészet mellett Földessy Margitnál tanulom, okítom az 5-13 eves korosztályt:)
Fő célom, hogy a színészet mellett a tanítás is második szakmámmá vájjon.

Csetverikov Iván

Csetverikov Iván - zenepedagógus

Csetverikov Ivánnak hívnak. Valamikor még Gábriska voltam......és sírtam. Sokat sírtam, ráadásul pont az óvodában. Nem szerettem oda járni. Ma, amikor dolgozni járok ugyan oda, csak nevetek és nevetek. Hisz mi másért lenne érdemes oda járni, ha nem az örömért. Örömet vinni és örömet hozni. A zene nyelvén keresztül teszem ezt, mert ehhez értek. Több, mint 20 különféle hangszeren játszom, s ennek a sok hangszernek a különféle látásmódját osztom meg a gyerekekkel, nyitottságot és befogadást hozva a lelkükbe.
2015-ben végeztem az ELTE Tanítóképző Főiskoláján óvodapedagógusként. Jazz gitáros zenész és ifjuságsegítő szakember végzettséggel is rendelkezem, de mindegyiket tűzbe dobom egy tiszta gyermeki mosolyért.

Szaák Mónika

Szaák Mónika - fejlesztőpedagógus

Szaák Mónika vagyok, 7 éve dolgozom mozgásfejlesztőként egy fővárosi gyermekkórházban. Jelenleg a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karán tanulok diplomás ápoló szakon amire számos fejlesztéssel kapcsolatos képzést építhetek majd. Fő kompetenciáim közé tartozik a kis-és nagymozgások fejlesztése, mozgáskoordináció fejesztése az önellátásra nevelés és egyéb részképességek vizsgálata, fejlesztése. Szabadidőmben szívesen kézműveskedem és sportolok, az itt szerzett tapasztalataimat hivatásomba is beépítem. Alapelvem, hogy a gyermek élményeken keresztül sajátítsa el a számára fontos készségeket.
Fontosnak tartom a környezetvédelmet, igyekszem én is eszerint élni az életem és továbbadni a legkisebbeknek is.
A foglalkozásokat egyéni-és kiscsoportos formában tartom.

Főbb kompetenciáim:
- Kis-és nagymozgások fejlesztése
- Szenzomotoros integráció
- Mozgáskoordináció fejlesztése
- Térbeli tájékozódás
- Szem-kéz koordináció
- Oldal differenciáltság
- Önellátás
- Szociális készségek elsajátítása

További tapasztalatokat szereztem művészetterápia és állatasszisztált terápiában.

Kelemen Márta

Kelemen Márta - logopédus

1996 óta dolgozom logopédiai tanár-terapeutaként. Első munkahelyem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola volt, jelenleg a Kaposvári Egyetem Színházi Intézetében színművész hallgatókat, a Szegedi Egyetem Gyógypedagógiai Intézetében pedig logopédus hallgatókat is tanítok, illetve a Radnóti Miklós Színház és székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház beszédtanára vagyok, de aktívan közreműködök Földessy Margit munkájában is több korosztály csoportjaiban.
A Katica Kuckó óvodában 2017 februárja óta veszek részt az aprók okosításában, ügyesítésében.
A logopédiai terápiás órákon
 beszédindítás
 megkésett beszédfejlődés terápiája
 auditív percepció területeinek fejlesztése
 beszédészlelés fejlesztése
 beszédkészség fejlesztése
 nyelvi rendszer fejlesztése
 szókincsbővítés
 artikulációs mozgásügyesítés
 pöszeség terápiája
 testséma testtudat fejlesztése
 téri-, idői tájékozódás fejlesztése
 finommotorika fejlesztése
 írásmozgás előkészítése
 gyermekkori diszfónia kezelése
 orhangzósság terápiája
 diszlexia prevenció

folyik, kiegészülve a kognitív területek fejlesztésével:
• érzékelés
• észlelés
• figyelem
• emlékezet
• képzelet
• gondolkodás

Iskolák:
1992-1997 Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
logopédiai tanár - logopédiai terapeuta

2004- Magyar nyelv és irodalom MA

2008-2010 Károly Gáspár Református Egyetem
Okleveles színháztudomány szakos bölcsész MA

2010- Pázmány Péter Katolikus Egyetem Irodalomtudományi Doktori Iskola

Makofka Réka

Makofka Réka - művészi torna- és táncpedagógus

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán diplomáztam, Rekreáció szervezés és egészségfejlesztés szakon. Szakdolgozatomban az óvodáskorú gyerekek koordinációjának fejlődését vizsgáltam különös tekintettel a művészi torna fejlesztő hatására.
2011-ben a Táncpedagógusok Országos Szövetsége által szervezett képzésen „modern-kortárs táncpedagógus” oklevelet szereztem.
Három éves korom óta tanultam művészi tornát. Mestereim: Berczik Sára – aki a mozdulatművészet és az esztétikus testképzés egyik meghatározó alakja volt – majd Szollás Erzsébet voltak.
Néhány gondolat a művészi torna – mozdulatművészet és kéziszeres gimnasztikáról:
Berczik Sára célul tűzte ki, hogy azt a technikát kell kikísérleteznie, amely kifejleszti az izomérzékelést, tudatosítja a formák iránti átvevő készséget és kialakítja a formalátást. A képzés legmagasabb szintjén olyan technikai tudást kell elérni, hogy a kifejezésben a legkisebb izomcsoport munkája is erősítse az alkotó gondolatot. Ezt az előképzést, amit az évek folyamán kialakított, ma már önálló részként, esztétikus testképzés néven tanítják. A technikai feladatokra való felkészítés mellett a testképzésnek nagy érdeme alkatalakító hatása. Ugyanakkor nemcsak a testképzés elengedhetetlen, hanem a táncos mozgásformák elsajátításához is szükség van technikai előkészítésre. A hagyományos klasszikus balett formák helyett, szabadabban kell kiépítenünk saját mozgásstílusunk formáinak technikáját. Így nyújthatunk a modern harmóniák és témák kötetlen kifejezéséhez megfelelő technikai előkészítést. A tudatosan megalapozott technika nyitja meg az utat az új mozgásformák rendszerének szabad kibontásához.
Berczik Sára módszertana alapján tanítom a művészi tornát, aminek elkezdése három, de inkább négy éves kortól ajánlott a felnőtt korosztályig. A művészi torna órákon a növendékek megismerkedhetnek az esztétikus testképzésen túl a ritmikus sportgimnasztikában alkalmazott kéziszerekkel is, mint a kötél, labda, szalag, buzogány és karika. A különböző eszközök használata korosztályfüggő, ezért az óvodás korú gyerekekkel elsősorban labdával és karikával dolgozunk.
Főállásban a Magyar Kajak-Kenu Szövetségben dolgozom, szabadidőmben síoktatással foglalkozom és lassan egy éve tanítok a Katica-Kuckóban művészi tornát.
Nagy örömömre szeptember óta kislányom, Lorci is a Süni csoport tagja.