Pedagógusok

Fülöp - Gyetvai Éva

Fülöp - Gyetvai Éva - alapító /fenntartó

Fülöp-Gyetvai Éva vagyok, az óvoda fenntartója. Kèt lányom van, a kisebbik jelenleg is a Bagoly csoportba jár. Nagyobb lányom már elballagott. Lányaim születéséig televízióknál voltam és szerkesztőként, riporterkènt, műsorvezetőként dolgoztam illetve több évet töltöttem filmgyártás területén, mint produkciós munkatárs. Az utolsó állomás -7 év -a Melon Fx stúdiójában telt. Nagyobb lányom születése utan rengeteg időt töltöttem azzal, hogy mindent megtudjak a korai fejlesztésről 0-6 éves korig, hogy Anyaként mindent megtanuljak ès a legtökéletesebben, legtartalmasabban tudjam akkor mèg egy gyermekes Anyukaként kislányom életkorának megfelelően megadni, ami fejlődéséhez szükséges - Apukájával és a családunkkal együtt. Aki ismer tudja, hogy maximalistaként ez egy új cél lett az életemben, mely rengeteg olvasàssal járt, kutatással, hogy megtaláljam azokat a helyeket, ahova gyermekeimmel eljárhatunk tornázni, játszani, angolt tanulni... Az együtt töltött idő rengeteg közös élményt, programot adott nekünk. Az óvoda választása nagyon nehéz feladatnak bizonyult, ez volt az első komoly nehézség. Azt tudtam, hogy szeretném ha maganóvodába járna, mert szerettem volna, ha sok figyelmet kaphatna egy kisebb létszámú csoportban. Rengeteg magánóvodában jártam és ez sem könnyítette meg a választásomat. Leginkabb egy igazi strukturált, korai fejlesztés fontosságát hangsúlyozó, de játszva tanuló, valamilyen szemlélethez tartozó óvodát kerestem. Egy angolos, jól kidolgozott pedagógiai tervvel bíró óvodát kerestem ahol úgy érezhettem volna, hogy amit én az első években megadtam, azt méltón folytatná az általam kiválasztott óvoda. Végül egy fèl megoldás győzött, ahova a nagyobbik lányom könnyen beszokott. Mi már ezidő tájt vagy jártunk egy Montessori kuckóba, ami kicsi volt, de tele volt szeretettel, finomsággal, angol órákkal, kèzműveskedèssel, zenével és tulajdonképpen mindenben azt kerestem, amit ott kaptunk. De sehol nem volt.... Végül az élet, a sors, a körülmények úgy hozták, hogy hosszú keresés után megtaláltuk azt a hàzat, amit az összes szakhatóság elfogadott. Több hónapos engedélyeztetési procedúra után 2016. augusztusában megkaptuk a működési engedèlyünket mint óvoda. A teljesség igényével az általam borzasztóan magasra tett mércével, magas színvonalon megnyitottuk az óvodánkat. Mely remélem nagyon sokaknak nagyon hosszú ideig fog megoldást nyújtani az óvodai elhelyezésre, akik hozzam hasonló Édesanyaként rengeteg szempont szerint keresik apró kincseiknek azt az ovit, ahol feltétel nélkül ott tudják hagyni kicsi gyereküket. Ahol mosolyogva tudnak kilépni a kapun szorongás helyett, mikor itt hagyták reggel gyermeküket. Ahol a Montessori pedagógia elvei szerint támogatva van a gyerekek fejlődése. Zárógondolatként: nem kizárólag a gyermeknek kell jól éreznie magát, hanem a szüleinek is, az óvoda kiválasztásánál!

Sipos Mariann

Sipos Mariann - Intézményvezető

Montessori pedagógusként dolgozom 16 éve, a főiskola elvégzése után az élet úgy hozta, hogy Angliába kerültem, ahol egy óvodapedagógusi munkalehetőség révén végeztem el a Montessori pedagógiai szakot. Ez egyik legjobb döntésem volt, mert hiszem, hogy a Montessori pedagógia és a hagyományos óvodai nevelés ötvözése egy olyan környezetet tud biztosítani a gyermekek számára, ahol egyéni ütemben saját fejlettségi szintjüknek megfelelően, versenyhelyzet nélkül fejlődhetnek a gyerekek. Londoni pályafutásom alatt lehetőségem nyílt arra, hogy az ottani igen széles skálájú óvodai intézmények nagy részében megfordultam. (állami iskola 1. osztálya, családi alapítású magán Montessori óvoda, 12 osztályos magán Montessori óvoda és iskola, egész napos ellátást biztosító óvoda) Szerencsésnek tartom magam, hogy annyifajta intézményben dolgozhattam, mert kiszélesedett a látóköröm, tapasztalatokra tettem szert, nagymértékben változott pedagógusi hozzáállásom, mind a gyerekekhez, mind pedig a felnőttekhez, hiszen a londoni multikulturális környezetben elengedhetetlen volt az empátiás készségem használata. Hálás vagyok azért, hogy a külföldön eltöltött évek nagymértékben hozzájárultak, szakmai önbizalmam és magabiztosságom fejlődéséhez és olyan pozitív és egyben negatív tapasztalatok is értek, melyekből építkezve kialakult saját pedagógusi hitvallásom. , Tapasztalataim és megérzéseim is azt bizonyítják, hogy alkalmazkodnunk kell a világ változásaihoz, fontosnak tartom a szerepjátékok, a drámajátékok, a vizuális, ének-zenei és irodalmi nevelés megőrzését. Munkám a Katica-Kuckó Óvodában szorosan összefügg a Montessori pedagógia iránti elkötelezettségemmel, ennek okát abban látom, hogy Angliában töltött éveim alatt szinte a zsigereimbe ivódott ez a pedagógia, melynek alapelveit sikerült összhangba hoznom saját pedagógusi eszméimmel.

Berényi Emese

Berényi Emese - óvodapedagógus

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító és Óvóképző karán diplomáztam 2015-ben.
Tanulmányaim alatt a fenntarthatóságra nevelés specializációt választottam. Fontosnak tartom a környezettudatos magatartást, a természet szeretetet és a környezet védelmét.
Akkor érzem igazán jól magam, amikor gyermekek vesznek körül. A gyermeki őszinteséget lenyűgözőnek tartom. Nagyon fontos számomra, hogy a körülöttem lévő gyermekeknek vidáman teljen a napja, hogy másnap újra szívesen jöjjenek az óvodába. A mindennapokban a Montessori pedagógia alapelvei mentén támogatom a hozzánk járó gyermekeket fejlődésükben.
2019. őszén ismét iskolapadba ültem és elkezdtem gyógypedagógus hallgatóként tanulmányaimat az ELTÉ-n.

Kata

Kata - Angolos óvodapedagógus

2019. szeptemberében csatlakoztam a Katica-Kuckó csapatához. Felelős vagyok a gyerekek angol nyelvi és kulturális oktatásáért és fejlesztéséért valamint, sok-sok kreatív ötlet megvalósításáért. A Budapesti Tanítóképző Főiskola elvégzése után több mint 4 éves angliai tanítói és óvónői tapasztalatra tettem szert. Magas szinten képzett vagyok zeneileg és rendszeresen éneklek, furulyázok és fuvolázok a gyerekeknek. Kidolgoztam és gyakorlatban már évek óta használom saját énekes-mondókás-kreatív angol tanítási programomat. Képesítést szereztem a Montessori módszer óvodai alkalmazásából és ezt a
Katica-Kuckóban is kamatoztatom. Óvodapedagógusi diplomámat az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán szereztem meg. Budapesten több nemzetközi iskolában és óvodában dolgoztam az elmúlt évek során. Hiszek a multikulturális környezet pozitív személyiségformáló erejében.

Elhardt Éva

Elhardt Éva - óvónő

Egész életemben óvodában és családi napköziben dolgoztam, mivel nagyon szeretem a gyermekeket és családcentrikus vagyok.
Erősségeim: éneklés és mondókázás, kézműveskedés, néptánc. Köszönöm, hogy bizalommal fordulnak felém a szülők a gyermekük nevelésében! Fontosnak tartom, hogy támogatva neveljük a hozzánk járó gyermekeket és ehhez kitűnő útmutatást ad a Montessori pedagógia. Szabadidőmben is sokat foglalkozom a Montessori pedagógia megismerésével, ismereteim bővítésével és sok eszközt készítek sajátkezűleg a gyerekeknek, gyerekekkel.

Halászné Králik Judit

Halászné Králik Judit - óvodapedagógus

Budapesten egy közgazdasági iskolában végeztem számítástechnikai programozóként. De ekkor már tudtam, hogy nem ebben a szakmában szeretnék dolgozni.
Ezért képesítés nélküli óvónőként helyezkedtem el első óvodámban
1999-ben diplomáztam a Budapesti Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógusi szakán.
Néhány év múlva férjemmel és 3 lányommal vidékre költöztünk, de akkor ott óvónőként nem lehetett elhelyezkedni, mert telítve voltak pedagógusokkal az óvodák. Ezért marketinges lettem.
Mikor volt már rá lehetőség visszamentem óvónőnek.
2 évet Angliában is dolgoztam óvodáskorú gyerekekkel. Ott kezdtem el ismerkedi a Montessori pedagógiával és ismereteimet, tudásomat igyekszem mindig frissen tartani.
2017 augusztusában költöztünk Budakeszire. Októberben jöttem a Katica-Kuckó Magánóvodába dolgozni.
Hiszem, hogy a szabad játék az óvodáskorú gyermek legfontosabb személyiségfejlesztő eszköze. Fejleszti a gondolkodást, segít az alkalmazkodásban, oldja a szorongásokat és a félelmeket. Megtanítja a gyermekeknek a konfliktusok kezelését, levezeti indulataikat. Azt gondolom, hogy az óvodapedagógus egyik legfontosabb feladatai az ehhez szükséges feltételek a megteremtése.
Fontosnak tartom a differenciálást és az egyéni fejlesztést, valamint a tehetségek minél előbbi felfedezését és gondozását. Azt gondolom ehhez nagyon jó feltételeket teremtenek óvodánkban a kis létszámú csoportok.

Schiller Petra

Schiller Petra - óvodapedagógus

2016-ban végeztem az ELTE Tanító- és Óvóképző karán, pedagógus a társadalomban specializációval.
Államvizsgám óta dolgozom óvodapedagógusként.
Legfőbb irányelv, ami a pedagógusi munkám során vezet, hogy szerető, biztonságos légkört nyújtsak a gyerekeknek, melyben magabiztosan tudnak kibontakozni, fejlődni.
Fél évet töltöttem Dániában egyetemi tanulmányaim során, ahol közelebbről is megnézhettem, belekóstolhattam a “free play” ,azaz szabad játékon alapuló nevelési elvbe, magam is igyekszem ezt előtérbe helyezni. Úgy gondolom a gyerek, saját indíttatásaira, kíváncsiságára, érdeklődésére alapozva tanul és fejlődik a legjobban.
Azért tanultam óvodapedagógusnak, mert egy energikus, nyitott személyiségnek tartom magam, nagyon szeretek gyerekek között lenni, szeretem a humort, őszinteséget, amit a gyerekek nyújtanak nap, mint nap. Igyekszem legjobb tudásom szerint nevelni őket és ehhez segítségül hívni a Montessori pedagógiát.
Törekszem arra, hogy a szülőkkel is nyílt, őszinte, együttműködő kapcsolatot tudjak kialakítani, hiszen az együttműködés elengedhetetlen a gyermek közös nevelési folyamataiban.

Horváth Lili

Horváth Lili - színművésznő, drámapedagógus

Horváth Lili vagyok. Jászai Mari díjas színésznő, 3 gyerek édesanyja, a legkisebb Dorka is a
Katica-Kuckóba járt.
A színészet mellett Földessy Margitnál tanulom, okítom az 5-13 eves korosztályt:)
Fő célom, hogy a színészet mellett a tanítás is második szakmámmá váljon.

Csetverikov Iván

Csetverikov Iván - zenepedagógus

Csetverikov Ivánnak hívnak. Valamikor még Gábriska voltam......és sírtam. Sokat sírtam, ráadásul pont az óvodában. Nem szerettem oda járni. Ma, amikor dolgozni járok ugyan oda, csak nevetek és nevetek. Hisz mi másért lenne érdemes oda járni, ha nem az örömért. Örömet vinni és örömet hozni. A zene nyelvén keresztül teszem ezt, mert ehhez értek. Több, mint 20 különféle hangszeren játszom, s ennek a sok hangszernek a különféle látásmódját osztom meg a gyerekekkel, nyitottságot és befogadást hozva a lelkükbe.
2015-ben végeztem az ELTE Tanítóképző Főiskoláján óvodapedagógusként. Jazz gitáros zenész és ifjúságsegítő szakember végzettséggel is rendelkezem, de mindegyiket tűzbe dobom egy tiszta gyermeki mosolyért.

Szaák Mónika

Szaák Mónika - fejlesztőpedagógus

Szaák Mónika vagyok, 7 éve dolgozom mozgásfejlesztőként egy fővárosi gyermekkórházban. Jelenleg a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karán tanulok diplomás ápoló szakon amire számos fejlesztéssel kapcsolatos képzést építhetek majd. Fő kompetenciáim közé tartozik a kis-és nagymozgások fejlesztése, mozgáskoordináció fejesztése az önellátásra nevelés és egyéb részképességek vizsgálata, fejlesztése. Szabadidőmben szívesen kézműveskedem és sportolok, az itt szerzett tapasztalataimat hivatásomba is beépítem. Alapelvem, hogy a gyermek élményeken keresztül sajátítsa el a számára fontos készségeket.
Fontosnak tartom a környezetvédelmet, igyekszem én is eszerint élni az életem és továbbadni a legkisebbeknek is.
A foglalkozásokat egyéni-és kiscsoportos formában tartom.

Főbb kompetenciáim:
- Kis-és nagymozgások fejlesztése
- Szenzomotoros integráció
- Mozgáskoordináció fejlesztése
- Térbeli tájékozódás
- Szem-kéz koordináció
- Oldal differenciáltság
- Önellátás
- Szociális készségek elsajátítása

További tapasztalatokat szereztem művészetterápia és állatasszisztált terápiában.

Kelemen Márta

Kelemen Márta - logopédus

1996 óta dolgozom logopédiai tanár-terapeutaként. Első munkahelyem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola volt, jelenleg a Kaposvári Egyetem Színházi Intézetében színművész hallgatókat, a Szegedi Egyetem Gyógypedagógiai Intézetében pedig logopédus hallgatókat is tanítok, illetve a Radnóti Miklós Színház és székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház beszédtanára vagyok, de aktívan közreműködök Földessy Margit munkájában is több korosztály csoportjaiban.
A Katica Kuckó óvodában 2017 februárja óta veszek részt az aprók okosításában, ügyesítésében.
A logopédiai terápiás órákon
 beszédindítás
 megkésett beszédfejlődés terápiája
 auditív percepció területeinek fejlesztése
 beszédészlelés fejlesztése
 beszédkészség fejlesztése
 nyelvi rendszer fejlesztése
 szókincsbővítés
 artikulációs mozgásügyesítés
 pöszeség terápiája
 testséma testtudat fejlesztése
 téri-, idői tájékozódás fejlesztése
 finommotorika fejlesztése
 írásmozgás előkészítése
 gyermekkori diszfónia kezelése
 orhangzósság terápiája
 diszlexia prevenció

folyik, kiegészülve a kognitív területek fejlesztésével:
• érzékelés
• észlelés
• figyelem
• emlékezet
• képzelet
• gondolkodás

Iskolák:
1992-1997 Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
logopédiai tanár - logopédiai terapeuta

2004- Magyar nyelv és irodalom MA

2008-2010 Károly Gáspár Református Egyetem
Okleveles színháztudomány szakos bölcsész MA

2010- Pázmány Péter Katolikus Egyetem Irodalomtudományi Doktori Iskola

Makofka Réka

Makofka Réka - művészi torna- és táncpedagógus

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán diplomáztam, Rekreáció szervezés és egészségfejlesztés szakon. Szakdolgozatomban az óvodáskorú gyerekek koordinációjának fejlődését vizsgáltam különös tekintettel a művészi torna fejlesztő hatására.
2011-ben a Táncpedagógusok Országos Szövetsége által szervezett képzésen „modern-kortárs táncpedagógus” oklevelet szereztem.
Három éves korom óta tanultam művészi tornát. Mestereim: Berczik Sára – aki a mozdulatművészet és az esztétikus testképzés egyik meghatározó alakja volt – majd Szollás Erzsébet voltak.
Néhány gondolat a művészi torna – mozdulatművészet és kéziszeres gimnasztikáról:
Berczik Sára célul tűzte ki, hogy azt a technikát kell kikísérleteznie, amely kifejleszti az izomérzékelést, tudatosítja a formák iránti átvevő készséget és kialakítja a formalátást. A képzés legmagasabb szintjén olyan technikai tudást kell elérni, hogy a kifejezésben a legkisebb izomcsoport munkája is erősítse az alkotó gondolatot. Ezt az előképzést, amit az évek folyamán kialakított, ma már önálló részként, esztétikus testképzés néven tanítják. A technikai feladatokra való felkészítés mellett a testképzésnek nagy érdeme alkatalakító hatása. Ugyanakkor nemcsak a testképzés elengedhetetlen, hanem a táncos mozgásformák elsajátításához is szükség van technikai előkészítésre. A hagyományos klasszikus balett formák helyett, szabadabban kell kiépítenünk saját mozgásstílusunk formáinak technikáját. Így nyújthatunk a modern harmóniák és témák kötetlen kifejezéséhez megfelelő technikai előkészítést. A tudatosan megalapozott technika nyitja meg az utat az új mozgásformák rendszerének szabad kibontásához.
Berczik Sára módszertana alapján tanítom a művészi tornát, aminek elkezdése három, de inkább négy éves kortól ajánlott a felnőtt korosztályig. A művészi torna órákon a növendékek megismerkedhetnek az esztétikus testképzésen túl a ritmikus sportgimnasztikában alkalmazott kéziszerekkel is, mint a kötél, labda, szalag, buzogány és karika. A különböző eszközök használata korosztályfüggő, ezért az óvodás korú gyerekekkel elsősorban labdával és karikával dolgozunk.
Főállásban a Magyar Kajak-Kenu Szövetségben dolgozom, szabadidőmben síoktatással foglalkozom és lassan egy éve tanítok a Katica-Kuckóban művészi tornát.
Nagy örömömre szeptember óta kislányom, Lorci is a Süni csoport tagja.
Jelenleg második kislányommal vagyok otthon, de vissza fogok térni a kuckóba :)